Mevrouw Molendijk: ‘Mobuur kwam precies op het juiste moment!’


Elke maand drinkt vrijwilliger Joke een bakje koffie met een Mobuur klant. Wat is hun ervaring met Mobuur? Wat betekent Mobuur in en voor hun leven?

Mobuur vrijwilliger Joke: ‘Ik heb mevrouw Molendijk telefonisch gevraagd of ze mee wil doen aan dit interview. Daar reageerde ze heel positief op. Na onze kennismaking, praatje en een lekker kopje koffie heb ik eerst gevraagd of we dit verslag in de nieuwsbrief, facebook en instagram mogen plaatsen, evenals een foto. Hier reageerde mevrouw allemaal positief op, dus dat was een goed begin.’

Gezichtsvermogen achteruit

‘Op de vraag hoe mevrouw Molendijk bekend is geraakt met Mobuur, vertelde ze dat ze de folder in de bus kreeg, inmiddels ruim een jaar geleden. Ze heeft lang auto kunnen rijden maar door achteruitgang van haar gezichtsvermogen werd en wordt ze steeds afhankelijker in haar mobiliteit. Mobuur kwam voor haar op het juiste moment.’

Loohof

‘Mevrouw Molendijk gaat iedere maandag met Mobuur naar de Loohof, terug lukt het haar (nog) om te lopen. Ze heeft goede ervaringen met de chauffeurs, ze komen op tijd en zijn behulpzaam. In de toekomst wil ze ook naar de supermarkt. Ze had gehoord dat de chauffeurs de boodschappen binnen brengen en dat vindt ze natuurlijk fantastisch!’.

Mevrouw Molendijk

Prettig en goed

‘Een goede tip voor Mobuur, ook namens de medebewoners, is toch wel dat ze ook graag naar de markt en het centrum zou willen. Ook noemde ze het ziekenhuis. Wat Mobuur voor haar betekent: ze kan zelf bepalen wanneer ze weg wil en ze is zodoende niet afhankelijk van anderen. Je wordt goed geholpen en het is prettig en goed, aldus mevrouw Molendijk.’